mandag den 18. juni 2012

Wasabi-kartoffelsalat


Edamame bønner i bælg

Uden bælg

De øvrige ingredienser



Denne kartoffelsalat er rigtig lækker, med en gennemtrængende smag af wasabi.
Wasabi smager som peberrod og bruges bl.a. som smagsgiver til sushi.
Jeg har altid wasabi-paste i køleskabet, er helt vild med det.

Edamamebønner kan du finde på frost i de fleste supermarkeder, Netto har bl.a. fået dem som fast vare, skønt !

4 pers.

1 kg. nye kogte kartofler
1 bundt grønne asparges, blancheret og snittet i mindre stykker
1 bundt forårsløg,  snittet i mindre stykker
1 stor håndfuld edamamebønner
2,5 dl. syrnet fløde - eller cheasy fraiche
2 spsk. god mayonnaise
2 tsk. karry
3 tsk. wasabi-paste (prøv dig frem, efter hvor stærk du ønsker den)
1/2 tsk. sukker
salt og peber.

Kog kartoflerne i 12 min. under låg. Tag dem af komfuret og lad dem trække i endnu 8 min. under låg. Hæld vandet fra og lad dem køle af.

Læg de frosne edamamebønner i en dyb tallerken og giv dem 5 min. i microovnen ved 500 w. - eller kog dem i 4 min. i en gryde med vand.
Pop dem ud af bælgene, du kan ikke spise bælgen.

Skær kartoflerne i mindre stykker.

Rør syrnet fløde med mayonnaise, wasabi, sukker, karry, salt og peber. Vend kartoflerne i dressingen og derpå forårsløg og asparges. Top med lidt forårsløg samt edamamebønnerne.

Sådan fik vi kartoflerne i dag, med kalveculotte og langtidsbagte tomater






Ingen kommentarer:

Send en kommentar