torsdag den 24. januar 2013

Wraps med laks og tabouleh af perlespelt


Inspirationen til disse lækre wraps har jeg fundet i den nye "Liv Magasin". Min yndlingsmadskribent Lone Kjær har udviklet opskriften. Jeg har tilføjet avocado, citron og revet rødbede, og ændret lidt på forholdet af ingredienserne. Jeg skriver den som jeg lavede den....


Wraps til 4 personer:

1 pakke fuldkornstortillaer (beregn 1-2 pr. voksen og 1 pr. barn)
200 g. røget laks i skiver (fra fiskehandleren evt. det er bedst!)
150 g. perlebyg
1 stor rød peberfrugt, i tern
1 rødløg i tern
1 stor rå rødbede, revet
2 avocadoer, i tern
1 håndfuld frisk basilikum, eller en anden krydderurt, evt. bredbladet persille
100 g. god fetaost, i tern eller smuldret
50 g. hakkede saltede pistacienødder
revet skal og saft fra en halv økologisk citron
salt og peber

Tabouleh:
Skyl perlebyggen. Kog den i hønsefond i 18-20 min. Skyl perlebyggen i en si med koldt vand, lad den dryppe godt af.
Bland perlebyg, citronskal, grøntsager, krydderurter, nødder og feta i en skål, pres citronsaften over det.

Lun tortillaerne efter pakkens anvisning (bedst hvis de lige når at blive lidt sprøde, men så du stadig kan rulle dem uden de knækker) Fyld dem med røget laks og tabouleh - rul - SPIS !


2 kommentarer:

  1. Mums - ser lækkert ud 👍 er dømt ude fra de vilde udskejelser i køkkenet pga en løbsk meget skarp kniv 🙈 det var dumt - meget dumt 😉

    SvarSlet
  2. Åh nej Randi, jeg kender det desværre alt for godt, og værst er ugen efter, hvor man hverken kan vaske hår eller gøre hænderne våde, uden at trække i såret :-(

    SvarSlet