lørdag den 16. marts 2013

Verdens bedste hummus med soltørrede tomater og chili



Denne hummus er til dato den bedste vi har smagt ! Vi havde nær spist hele portionen inden vi fik taget fotoet.
Opskriften har jeg fået af en af mine søde læsere Margrethe Fredskilde, tusind tak Margrethe!
Dejligt når mine følgere byder ind med opskrifter til bloggen :-)
Vi skal lave en ny portion i dag, den er nemlig stærk vanedannende.
Jeg har tilsat lidt tahin, fordi jeg elsker den smag i hummus.
Jeg skriver opskriften som jeg lavede den:

1 skål hummus:

1 dåse kikærter, drænet.
4 soltørrede tomater
2-4 fed hvidløg
1 rød chili (for stærk version, med kerner - ellers uden)
1 tsk. tahin
1 dl. olivenolie
3 spsk. græsk yoghurt (0,1%)
evt. en lille håndfuld persille eller andre friske krydderurter
salt og peber

Det hele blendes sammen, hold evt. lidt af olien tilbage, så hummusen bevarer sin lidt grove smørbare konsistens. Smag til med salt og peber.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar