søndag den 14. april 2013

Hønsesalat med ananas


Her er mit bud på en dejlig hønsesalat, som indeholder alle de ingredienser, som jeg foretrækker.


Hønsesalat til 4 pers.:

200 g. kogt kyllingekød (jeg bruger kyllingelår)
3 spsk. aspargssnitter fra dåse
2 ringe ananas fra dåse, i mindre stykker
1 stilk bladselleri, i tynde skiver
6 champignoner i skiver, stegt på panden og afkølede

Dressing:
3/4 dl. god mayonnaise
1  1/4 dl. 9 % cremefraiche
1 spsk. ananassaft fra ananasdåsen
1/2 tsk. karry
1/2 tsk. sukker
salt og peber

Pynt:
4 skiver stegt bacon

Riv kødet af kyllingelårene. Bland kødet med ananas, bladselleri og champignoner.
Rør dressingen sammen og smag til med salt og peber. Bland det hele sammen.

Kan spises på rugbrød, eller godt ristet hvedebrød, med baconskiver på.

Følg mig på Facebook og få lidt glimt fra mit liv, samt de nyeste opskrifter først.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar