lørdag den 16. november 2013

Palæo spinat-broccolisuppe med laks


Her er endnu en Palæo suppe, som har konsistens som grød. Den smager rigtig dejligt og mætter godt. Om du vil tilsætte fløde er op til dig. Jeg gjorde, da jeg havde en rest i køleskabet, men jeg gør det nødvendigvis ikke næste gang jeg laver suppen, den smager også ganske fint uden.

Palæo spinat-broccolisuppe med laks 3-4 pers.:

1 bundt broccoli
500 g. spinat, helbladet fra frost, optøet og knuget fri for vand
1 porre
1 løg
3 hvidløgsfed
1 liter kyllingefond / eller bouillon
evt. lidt fløde

3 Laksesteaks, ristede
Parmesan


Steg laksen ca. 2 min. på hver side, i lidt smør ved middelhøj varme, så laksen bliver sprød. Pas på med at stege den længere, så bliver den tør og kedelig! Tag laksen af panden og stil den til side.

Steg porre, løg og hvidløg blankt i lidt smør.
Skær stokken af broccolien, skræl den hvis det er nødvendigt og skær den i mindre tern. Hak resten af broccolien groft.
Varm kyllingefonden i en gryde og tilsæt broccolien og lad det simre i 5 minutter.
Tilsæt spinaten, varm suppen godt i gennem i 4-5 min. Blend suppen glat med en stavblender og smag til med salt og peber og evt. lidt fløde.

Anret suppen i varme tallerkener, læk stykker af laks i midten af den varme suppe og riv parmesan over.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar