fredag den 17. januar 2014

Pizzasnegle med tomat, skinke og bacon


Min 4 årige søn og jeg har i dag bagt de lækreste pizzasnegle.
De er improviserede og indeholder de ingredienser min søn er vild med, de skal nemlig bruges som eftermiddagsmad til ham i børnehaven. Den lille gut spiste hele 3 styks, da de kom lækre lune og velduftende ud af ovnen.

Pizzasnegle ca. 22 stk:

3 dl. lunkent vand (bland 2 dl. koldt med 1 dl. kogt)
25 g. gær
2 dl. havregryn
1 tsk. salt
6 dl. hvedemel
1 dl. rugmel

fyld:
200 g. skinke i strimler
100 g. bacom i tern
1 lille løg i tern
1 ds. hakkede tomater
1 lille dåse tomatpuré (70 g.)
1 tsk. oregano
1 tsk. basilikum
2 spsk. smør

2 dl. revet ost, evt. emmentaler.

Bland vand gær, havregryn og salt. Lad det trække i 5 min.
Tilsæt hvedemel og rugmel og ælt dejen godt sammen. Lad den hæve i ca. 30 min. imens du tilbereder fyldet.

Svits bacontern til de er sprøde. Hæld det i en sigte så fedtet bliver siet fra. Sæt det til side.

Svits løg til de er bløde. Tilsæt basilikum og oregano, samt tomatpuré.
Hæld de hakkede tomater i en sigte og si ca. halvdelen af tomatjuicen fra. Hæld resten af sigtens indhold op på panden sammen med skinkestrimler og det stegte bacon, og lad det småsimre i 10 min.
Tag panden fra varmen og tilsæt 2 spsk. smør. Smag til, du behøver muligvis ikke tilsætte salt, da bacon´en giver salt til saucen.

Rul dejen ud til en en rektangel og bred fyldet ud over så det næsten fylder hele arealet ud.















Drys med ost og rul dejen sammen til en roulade.















Skær stykker på ca. 2 cm. af rouladen og læg dem på 2 plader med bagepapir. Pres hver snegl lidt mere flad med hånden.

Bages ved 200 grader varmluft i 12-15 minutter.
Opbevares i plastpose i køleskabet og kan lunes lidt når de skal spises.

Sneglene er fryseegnede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar