torsdag den 22. maj 2014

Chiagrød med æble, mandler og kakaonibs


Denne chiagrød er min absolutte yndlingsmorgenmad. Jeg glæder mig til at spise den hver morgen, den smager som dessert, er sund, propfyldt med protein, og så mætter den i flere timer, til trods for dens størrelse - genialt!
Chiafrø er meget rige på omega 3 fedtsyrer. De opsuger 12 gange deres egen vægt, derfor tilsætter jeg mælk til "grøden" da den ellers ville blive meget stiv.

Jeg har tidligere spist denne chiagrød men den her med æble og kakaonibs slår den altså.

Chiagrød 1 portion:

2 spsk. chiafrø (kan købes i brugsen, føtex eller kvickly - jeg køber mine hos Naturkost i Odense)
1/2 dl. minimælk
1/2 tsk. vaniljepulver (kan erstattes af vaniljesukker)
1,5 dl. skyr (islandsk yoghurt og udtales "skir")
1/4 øko. æble i små tern
1/2 tsk. flydende stevia

Topping:
10 mandler, hakkede
2 spsk. kakaonibs
evt. lidt blåbær og jordbær

Bland chiafrø med mælk. Bland skyr i sammen med stevia og vaniljepulver og rør det godt sammen. Bland æbletern i og lad det trække i 10 min. (eller gerne natten over på køl)

Drys med mandler, kakaonibs og evt. blåbær.

Jeg køber kakaonibs på nettet. Ikke fra noget fast sted, men der hvor prisen er bedst. Jeg bruger disse fra AMMA de er af af bedste kvalitet, og er rige på antioxidanter. Jeg køber 4 poser ad gangen.


Her er de øvrige ingredienser:

Stevia, vaniljepulver og chiafrø

Sådan ser det ægte vaniljepulver ud, det er ren vanilje uden tilsat sukker.

Følg mig på facebook og få opdateringer ved nye indlæg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar