onsdag den 7. januar 2015

Fuldkorns tortillas med hummus og rå grøntsager


Dette er en stop-spild-af-mad-ret. Jeg har ikke gjort et eneste indkøb til retten, havde alt i mit køkken, det er jo dejligt. (rå)rødkål fra julen, kikærter har jeg altid i skuffen, køber dem på tilbud. Ost og tortillas fra en tidligere omgang mexicansk mad, osv.
Det er en god måde, at få masser af rå grøntsager på, her i vintertiden, hvor vi ikke spiser så meget salat.

Jeg elsker Hummus! Du kan sagtens udelade tortillaerne og bare lave en stor portion rå grøntsager med hummus on the side, det er ren rå lykke til maven.

1 skål hummus:

1 dåse kikærter, drænet
1 spsk. tahin
4 soltørrede tomater
4 fed hvidløg
1 rød chili (med kerner for stærk version, ellers uden)
3 spsk. skyr
3/4 - 1 dl. god olivenolie
1 håndfuld godt skyllet persille
salt

Rå grøntsager, brug hvad du bedst kan lide:

rødkål eller hvidkål
gulerod
rødløg
tomater
avocado
fennikel
peberfrugt
bladselleri

andet topping:
frisk koriander
rød cheddar eller god feta
6 % creme fraiche
salsa
jalapenjos

Blend alle ingredienserne til hummus´en

Varm tortillaerne efter pakkens anvisning.
Fyld, rul nyd!

2 kommentarer:

  1. Åh, hummus er bare så godt. Engang havde vi altid en pakke tortillas eller pitabrød i skuffen, så vi lige kunne lave et hurtigt restemåltid. Aner ikke, hvorfor vi ikke længere har det, for det er supersmart.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sysleren :-) Undskyld jeg først kommenterer nu, havde ikke set Din kommentar? Jeg har ALTID kikærter på dåse i skuffen af samme grund :-) Det er nemlig gudespise :-) kh. eva

      Slet