onsdag den 2. marts 2016

Hjemmelavet sød remoulade


Hjemmelavet remoulade slår altså købe-remoulade med flere længder. Jeg har gennem tiderne altid tilføjet lidt æblemost til den triste købe-remoulade, for at få den lidt sødere i smagen, og mere lind i konsistensen.
Her har jeg forsøgt at skabe en crunchy og sød remoulade.
Er du ikke til en grov remoulade, kan du give grøntsagerne en tur i en minihakker.
Jeg finthakker min, jeg kan bedst lide den lidt grov, så der er noget at tygge på.

1 stor skål remoulade:

3 spsk. god mayonnaise (jeg bruger Hellmanns på glas)
1,5 spsk. ravigotte sauce
1 spsk. skyr (eller creme fraiche eller andet syrnet mælkeprodukt)
1 tsk. gurkemeje (tørret krydderi)
1 tsk. flydende honning
1 tsk. citronsaft
1/2 tsk. dijonsennep
4 spsk. finthakket gulerod
4 spsk. finthakkede cornichoner
4 spsk. finthakket æble
4 spsk. finthakket hvidkål (eller rødkål)
4 spsk. finthakkede kapers
salt og friskkværnet peber

Bland først mayo, skyr, ravigotte, gurkemeje, honning, sennep og citronsaft.
Tilsæt de finthakkede grøntsager og smag til med salt og peber og evt. mere honning eller citronsaft.

Holder sig fint i 5-7 dage på køl.


Her fiskefilet med remoulade og hjemmelavede karryslid

Ingen kommentarer:

Send en kommentar