mandag den 30. maj 2016

Bloggertræf Under Lindetræet


I går var jeg så heldig, at blive inviteret på en dejlig frokost af Brian, som er indehaver af en af yndlingsrestauranterne i Odense, "Restaurant Under Lindetræet"

Jeg har tidligere skrevet lidt om stedets brunch  HER  men i går var der ikke brunch på menüen, men derimod en dejlig frokosttallerken og et perfekt sødt punktum i form af en lækker rabarber-marcipantærte.

Vi var en forsamling af ti odenseanske bloggere - både livsstils og madbloggere, samt Tine Gudrun Petersen fra SPIS Odense Food Festival til et par timers hygge. 
Det er altid super spændende og inspirerende at møde andre bloggere, da blogging jo foregår ret ensomt i det daglige.

Vi startede med et glas champagne i gårdhaven bag restauranten, og Brian kom og fortalte om stedets historie inden vi satte os til bords.

I det hele taget elsker jeg det gamle kvarter omkring H.C. Andersens Hus, og kommer her ofte. 
Det er som at træde tilbage i en anden tidsalder, og alle huse er så fine og velholdte. Man fornemmer, at kvarterets beboere lever her med sjælen dybt forankret i stedets ånd.

Nå, men det var jo mad det handlede om i dag :-)


Tallerkenen vi fik i går var en god blanding af husets specialiteter og alt smagte virkelig skønt! Specielt vil jeg fremhæve den stegte/marinerede sild, mmmm den fik mundvandet til at løbe.
Udover silden var der:

Et smilende æg med karse

Stegt unghanebryst med en dampet hvid asparges

Lakseterrine med rømørejer på bund af pesto

Lokal tørsaltet skinke med aspargesjordskok

og en fransk brie med saltede valnødder, samt små salater med ristet rugbrød

Som tilbehør, stedets hjemmebagte rugbrød og grovfranskbrød med lækkert smør.

Jeg var godt mæt efter denne anretning, og tænkte da desserten kom, at jeg ikke kunne klemme en krumme mere ned, men fik alligevel ryddet hele min dessserttallerken, for jeg har aldrig smagt så skøn en rabarbertærte! 

Mmmmmm! Rabarbertærte på mørdejsbund med marcipan-marengs, omgivet af fed cremefraiche, hvid chokolade, syltede rabarber og rabarbergelé samt rød skovsyre. 
Den tærte må jeg se, om jeg kan rekonstruere :-)

Herunder lidt billeder fra dagen:

Sådan ser det ud, når bloggere mødes :-) Her Missjeanett i færd med at dokumentere.


Hele holdet - billede lånt fra Under Lindetræets facebookside 

Frokosttallerken 225,- kr. / Rabarbertærte 50,- kr.

Kontaktoplysninger:

Ramsherred 2
5000 Odense C.
Tlf: 66129286
email: restaurant@underlindetraet.dk


Ingen kommentarer:

Send en kommentar