mandag den 6. marts 2017

Den Dybe Tallerken * Keramisk Værksted




I sidste uge hentede jeg den fineste Tagine, hos Pottemager Lisbeth kring, Den Dybe Tallerken i Tommerup.

Jeg elsker keramik! jeg har rigtig meget forskelligt keramik i mit hjem. Mest har jeg te-kopper, sæt af to ens, og rigtig mange af dem!

Min gode veninde Charlotte kender til min svaghed for lækkert keramik, og hun er da også årsag til, at jeg fik øje på Lisbeth Kring for et par år siden, da jeg fik det fineste skål-sæt af Charlotte til min fødselsdag.

Jeg er imponeret over hvor fint Lisbeths håndværk er. Jeg har selv prøvet kræfter med fremstilling af keramik for nogle år tilbage, og ved hvor sindsygt svært det er.
Derudover synes jeg, at hendes priser er virkelig fine, man får meget for pengene hos hende.

I Lisbeths lille butik/værksted som har til huse i Tommerup Erhvervspark, kan du se en pæn samling/udstilling af Lisbeths arbejde.
Du kan handle i butikken, men kan også få en snak med Lisbeth om specielle ønsker og designs. F.eks. har hun fornylig fremstillet et komplet stel til et ungt par, som selv havde designet hvordan det skulle se ud, så det passede til deres nybyggede hus.

Du kan også bestille dørskilte og husnumre hos Lisbeth.

Min smukke tagine, som jeg glæder mig til at kokkerere i.

Fineste krus i forskellige designs samt navnekrus.

Saltkar og urtepotte.

Skåle i flere størrelser.

Flere skåle i andet design.

Kander til både koldt og varmt.

Dåbssæt.

Skålene her er lavet ud fra BH-størrelser. Jeg har selv "E" og "C" da det er mit og min søns forbogstav, synes de er så fine.

Alt keramik fra Lisbeth tåler opvaskemaskine og ovn og alle glasurer er godkendt til fødevarebrug..

Lisbeth afholder ligeledes kurser i kreamik-fremstilling for grupper. her kan du bl.a. lave og dekorere dit eget krus.

Jeg kan på det varmeste anbefale et besøg hos Lisbeth

Kontaktoplysninger og åbningstider:

Åben: torsdag-fredag 10-17 & lørdag 10-14

Pottemager
Lisbeth Kring Jensen
Tommerup Erhvervspark
Østerbro 4, port 2
5690 Tommerup
Tlf. 22794846
mail: lisbeth@kring.as
www.dendybetallerken.dk


Ingen kommentarer:

Send en kommentar