torsdag den 4. oktober 2012

Mørbrad i crunchy peanutbuttersauce med nektariner



Inspirationen til denne ret har jeg fundet hos http://www.valdemarsro.dk/ som er en rigtig skøn blog !

Jeg har ændret lidt på opskriften, på forholdet af ingredienser, og så har jeg bl.a. tilføjet friske nektariner til retten, de passer rigtig godt til synes jeg.

Server basmatiris samt en god efterårssalat til, eller nogle dampede grøntsager. Vi fik rosenkål til i dag.

Jeg skriver opskriften som jeg lavde den.

Til 2 godt spisende voksne og et barn:

1 svinemørbrad, afpudset og skåret i tern (jeg brugte en på ca. 450 g.) Du kan også bruge kylling eller oksekød i tern.
1 løg i tern
1 lille dåse koncentreret tomatpuré
70 g. chrunchy peanutbutter
3 dl. kogt vand
1 tsk. sukker
1/2 tsk. stødt spidskommen
1/2 tsk. cayennepeber (eller 1 tsk. hvis retten ønskes lidt stærk)
2 små laurbærblade
2 små nektariner i tynde både
Hakkede peanuts som topping.

Svits mørbrad i tern i lidt olie i en gryde. Tilsæt løgene. Når løgene er klare tilsætter du vand, peanutbutter, puré, krydderier og sukker. Læg nu låg på og lad retten simre for svag varme i ca. 1 til halvanden time, til kødet er mørt.

Tilsæt  til slut nektarinbådene og lad dem simre med i to minutter. Tag gryden af varmen.

Servér med basmatiris, og top med hakkede peanuts.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar