søndag den 14. oktober 2012

Saltmandler



Disse saltmandler fik vi serveret hos min morbror og tante, sidst vi besøgte dem. De er rigtig lækre ! Synes de er bedre end olieristede mandler, og med garanti også sundere.
Og så er de hurtige at lave !

200 g. mandler
2 dl. kogende vand
4 spsk.fint salt
Ekstra salt til drys

Kog vandet og bland det med 4 spsk. fint salt. Når saltet er opløst tilsætter du mandlerne og lader dem trække i 20-25 min.
Tænd ovnen på 150 grader.
Hæld mandlerne i en sigte og lad dem dryppe godt af. Hæld dem ud på køkkenrulle, for at tørre dem lidt mere.
Bred dem ud på bagepapir på en bageplade og drys dem med fint salt (Jeg kværner saltet i min kaffekværn, men hvis du ikke har en kværn, drysser du bare med fint salt)
Bag mandlerne i 22 minutter.
Lad dem køle af på bagepladen. Opbevar dem i en lufttæt beholder.



Følg mig på facebook og få opdateringer ved nye indlæg.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar