tirsdag den 20. november 2012

Salat med æble - avocado og citronolie





Jeg havde besøg af min "grønlandske" veninde Camilla den anden dag. Hun fortalte mig om denne salat, som havde været favoritten hele sommeren hjemme hos dem. Jeg kunne nærmest smage salaten, da hun opremsede ingredienserne, og har glædet mig til at lave den.
Den smager rigtig dejligt, citronolien giver en dejlig syrlig smag og klæder æble og avocadoen super godt.

Salaten:
Hjertesalat
økologisk æble
avocado
hakkede mandler

Dressing:
4 spsk. citronolie
2 spsk. æbleeddike
1 spsk. flormelis
lidt salt og peber.

Lav salaten i en mængde som passer til din familie.
Rør dressingen godt sammen ( den ganges op efter behov), smag til med salt og peber og hæld den over salaten. Drys med hakkede mandler.

7 kommentarer:

  1. Vores nye ynglings salat... Mums den er go' :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina, må lige starte med at sige Dig tak for at Du har tilmeldt Dig som fast læser på bloggen, dejligt ! Ja den er bare lækker den salat, vi skal også ha´ den i morgen igen :-)

      Slet
  2. Det var da så lidt, er jo herinde hver dag :-) men gør det egentlig nogen forskel? Altså får jeg nogle mails,eller er det blot for at du kan se hvor mange der læser med?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det gør egentlig ingen forskel for Dig, men det er rart for mig at se hvem der læser med, for det ved jeg jo ikke :-)
      Hvis Du ønsker mail om nye indlæg, så kan Du tilmelde Dig øverste på bloggen i højre spalte ;-)

      Slet
  3. Ja det ka jeg godt forstå du syns er rart. Jeg vil prøve at tilmelde mig det med mails :-)

    SvarSlet
  4. Hej Eva, vil prøve denne salat i morgen, vil bare høre hvilken honning du bruger, hvilken som er din favorit. Ikke altid let og finde en som smager godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annette! Den honning jeg bruger p.t. Er en flydende blomsterhonning fra en lokal avler. Når den slipper op, foretrækker jeg en flydende honning af god kvalitet, evt. fra en helsekostbutik, kh. Eva

      Slet