torsdag den 3. januar 2013

Laks og tigerrejer med rodfrugter



Vi skulle have været til fødselsdagsmiddag her til aften, men da det blev udsat til i morgen, måtte jeg improvisere en hurtig middag. Det blev til laks fra den lokale fiskebil, ledsaget af hvidløgsstegte tigerrejer og bagte rodfrugter.


Jeg har ikke skrevet mængde på ingredienserne, du kan selv tilpasse retten efter hvor mange der spiser med.

Laksesteaks
Rå tigerrejer (findes på frost i Netto og Brugsen)
Olivenolie
Presset hvidløg

Rodfrugter:
Rødbeder
Rødløg
Gulerødder
Pastinak
Bladselleri
Olivenolie
Flydende honning
Salt og peber

Befri rejerne for skal og læg dem i en plastpose egnet til madvarer, med 1 spsk. olivenolie og 1 fed presset hvidløg. Lad dem trække på køl imens du gør rodfrugterne i stand.

Skræl rodfrugterne og skær dem i mindre stykker. Bred dem ud på en bradepande, beklædt med bagepapir og strint med lidt olivenolie samt flydende honning. Drys med salt og peber.
Bag ved 200 grader i ca. 30 min.

10 min. før rodfrugterne er færdige, krydrer og steger du laksen
Pas på, at du ikke steger den for længe, den skal have ca. 3-4 min. på hver side.
 

Tag laksen af panden og lynsteg tigerrejerne, de skal kun have max. 1 min. på hver side.
Så er de lyserøde og færdige.

Anret rejer, laks og rodfrugter.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar