torsdag den 23. maj 2013

Kartoffelsalat med rygeostcreme


Denne salat blev lagt på Marie Melchiors Blog tidligere i dag. Jeg synes at den så SÅ lækker ud og jeg kunne nærmest smage ingredienserne i forening. Den skulle bare laves i dag, og det blev den. 
Den smager virkelig dejligt, og bliver helt sikkert en favorit her i huset! 
Vi fik en grillet lakseside til, som efter grilningen blev toppet med rød pesto -perfekt match til kartoffelsalaten.
Næste gang jeg laver den, vil jeg udskifte bønnerne med grønne asparges, eller bruge halvt af hver, det ville klæde den godt.
Jeg har ændret en smule på opskriften, skriver den som jeg lavede den.

Kartoffelsalat med rygeostcreme til 4 pers.:

650 g. små nye kartofler, kogt i ca. 15 min. og halveret
200 g. grønne bønner (hvis friske, nippet og blancheret i kogende vand i 5 min.)
200 g. fine ærter
1 bundt radisser i skrå skiver
1 bundt forårsløg, i skrå skiver
1 bundt dild, hakket fint
1 stor håndfuld græskarkerner, ristet på en tør pande til de popper.

Dressing:
1 dl. rygeost, gerne fra Løgismose
2 spsk. god mayonnaise
4 spsk. mælk
Salt og peber

Bland kartofler og alle grøntsagerne i en stor skål, bortset fra græskarkernerne.
Rør dressingen sammen, smag til med salt og peber og læg dressingen i klatter på toppen af salaten.
Drys de ristede græskarkerner over.



Følg mig på Facebook og få de nyeste opskrifter først og lidt ekstra fra mit liv :-)

2 kommentarer:

  1. Wau for en røgeostcreme, det er lige noget for mig - elsker røgeost. Kan lige forestille mig den er god til kartoffelsalaten.
    Hilsen
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte, hyggeligt at høre fra dig igen! Ja, kartoffelsalaten er virkelig god, du skulle prøve den, kh. eva

      Slet