mandag den 30. september 2013

Broccolisuppe med topping af ristet laks, mango, chili og forårsløg


Jeg så denne lækre suppe på Instagram i aftes, og vidste at den måtte jeg bare lave i dag. Suppen smager skønt! Og toppingen klær´ den bare så godt.
Jeg fik desværre ikke hældt nok vand fra inden jeg blendede, så derfor blev den ret tynd. Den smagte dog dejligt alligevel, men den skal helst have konsistens som grød.
Opskriften er lånt fra denne skønne blog: Vanløse Blues
Jeg har ændret lidt på opskriften, skriver den som jeg lavede den.

Broccolisuppe til 2 pers.:

2 små bundter broccoli
1 liter vand
1 tsk. herbamare urtebouillon (eller en anden bouillonterning)
1 tsk. salt
4 spsk. skyr eller creme fraiche

Topping:
2 laksesteaks, ristet på panden
1/2 mango i tern
2 snittede forårsløg
1 rød chili, finthakket

Lidt limesaft til at presse over laksen.

Skær 1 cm. af det nederste af stokken på begge broccoli. Skær resten af stokken i skiver, og del toppen i buketter. Læg broccolistykkerne i en gryde med vandet, samt bouillon og salt. Når vandet koger, lægger du låg på og lader det koge i 7 min. Imens steger du laksen og snitter forårsløg, mango og chili.

Hæld vandet fra broccolien MEN gem 4 dl. Blend broccolien med de 4 dl. vand (med en stavblender hvis du har en) og tilsæt skyr eller creme fraiche. Smag til med salt og peber.

Anret den varme suppe i dybe tallerkener, top med laks i mindre stykker, mango, chili og forårsløg. Pres limesaft over toppingen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar