mandag den 2. september 2013

Pitabrød med hummus, rød pesto, kylling og karamelliserede rødløg


Opskriften her blev postet på Løgismoses facebookside i forrige uge. Den så vildt lækker ud, så den måtte bare prøves. Jeg har ændret lidt på fremgangsmåden, i stedet for bagte tomater og rødløg, som Løgismose foreslår, har jeg stegt og karamelliseret rødløg og brugt friske tomater, det synes jeg fungerer bedst, da bagte tomater godt kan blive våde og smattede i et pitabrød.
Jeg har selv bagt de grove pitabrød, men hvis du vil spare den arbejdsgang, så køb nogle af god kvalitet evt. fra frost.
Kyllingen jeg brugte var kyllingen jeg kogte suppe på i går, til denne svampesuppe
Jeg angiver ikke mængder til opskriften, men 1 kylling vil kunne mætte 4-6 personer.

1 rest kold kylling
3 spsk. olivenolie
stødt koriander
stødt spidskommen
1-2 fed hvidløg

Rødløg i tynde både
1 spsk. olie + lidt sukker

Hummus fra Løgismose (findes på køl i Netto) eller lav den egen humus
Pesto Rosso fra Løgismose (findes på køl i Netto)
Salat
Tomater

Grove pitabrød

Riv den kolde kylling i strimler.
Varm olien i en pande, riv hvidløget og svits det samt krydderierne i olien. Ikke ved for høj varme, så branker hvidløget og bliver bittert. Varm kyllingestrimlerne i olien, det skal bare lige varmes kort.

På en anden pande steger du rødløg i lidt olie, når løgene er bløde drysser du sukker på og lader sukkeret karamellisere.

Byg pitabrødet op således: Smør et godt lag hummus på begge sider inde i brødet. Læg salat i, så kylling, pesto, tomatskiver og de karamelliserede løg.


Pesto rosso og hummus ser sådan ud og findes på køl i Netto

Ingen kommentarer:

Send en kommentar