lørdag den 7. december 2013

De allerbedste pebernødder, efter opskrift fra Lagkagehuset


De dejligste pebernødder efter opskrift fra Lagkagehuset. De slår købe-pebernødder med flere længder. Prøv dem og du er overbevist! De er godt krydrede og pebersmagen er tydelig, hvilket er utrolig lækkert synes vi.

Pebernødder a la Lagkagehuset, ca. 3 plader:

250 g. stuetempereret smør
250 g. sukker
1 dl. piskefløde
500 g. mel
1 tsk. stødt ingefær
1 tsk. kanel
1 tsk. hvid peber
1 tsk. kardemomme
1 tsk. bagepulver
1 tsk. natron

Fremgangsmåde:
Pisk smør og sukker sammen. Tilsæt fløden.
Bland mel og krydderier og sigt det i dejen. Ælt dejen godt igennem med hænderne til den er ensartet.



Tril til lange pølser, tryk dem lidt flade og skær dem ud i små stykker af ca. 1 cm.
Læg dem på en bageplade (mine groede lidt sammen under bagningen, så de skal have en anelse mere luft end mine har på pladen her:


Bag dem ved 180 grader varmluft i ca. 12-14 min. Ovne varmer forskelligt, så hold øje med dem, de må ikke blive alt for brune. 
Tag dem ud når de har fået en anelse farve, og lad dem køle af på pladerne. De bliver sprøde når de er afkølet.
Opbevar i kagedåser ved stuetemperatur.

Her min egen lille hjælper :-)

6 kommentarer:

  1. verdens bedste! Og nemme!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke :-) og de er nemlig nemme kh. Eva

      Slet
  2. ❤️❤️Jeg bare elsker dem.

    SvarSlet
  3. Jamen de er altså også gode Carina :-) god jul til Dig!

    SvarSlet
  4. Er det saltet eller usaltet smør? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Altid saltet smør, med mindre jeg decideret skriver usaltet :-)

      Slet