søndag den 18. januar 2015

Hirsegrød med daddel og banan


Jeg elsker grød! Min morgenmad består ofte af grød. Ruggrød for det meste, med topping af 80% chokolade, æbletern og mandler.
Hirsegrød har jeg ikke fået siden skoletiden, hvor jeg smagte det første gang i hjemkundskab.
Smagen er mild og grynene er fine, så du får en glat grød, hvilket de fleste børn nok vil synes godt om. Jeg har tilsat en daddel i små tern til grøden, det søder den lige tilpas. I dagens anledning kom der en lille klat flødeskum på toppen, da jeg havde en rest i køleskabet.
Jeg glæder mig allerede til at skulle spise grøden i morgen tidlig igen.

Hirsegrød til 1 person:

1 dl. hirseflager
2,5 dl. vand
1 stor daddel, eller to små
1/2 banan

Topping:
1/4 æble i små tern
lidt chiafrø
kanel

Kog vand, hirseflager og daddel i små tern langsomt op i en lille gryde. Efter 5 minutter begynder grøden at tykne, sluk da for varmen. Smag til med salt.

Skær 1/2 banan i små tern og læg dem i en dyb tallerken. Hæld grøden over, top med æbletern, chiafrø og kanel.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar