fredag den 19. juni 2015

Brunsvigerkugler


I aftes var jeg gået i gang med at lave mine sædvanlige sunde daddelkugler, som aldrig bliver lavet ens, men varierer efter hvad jeg har i skabene.
Alt var linet op på køkkenbordet, dadler, abrikoser, kakao, mandler, cashewnødder, chiafrø osv. men jeg nåede ikke særlig langt i processen, for da jeg fik prøvesmagt massen efter blot 5 ingredienser, smagte den som brunsviger remonce.
Brunsviger i en semi sund udgave -what´s not to like?
Det er rart at have sådan en portion i køleskabet, til den lille søde sult melder sig.

Brunsvigerkugler:
2 spsk. kokosolie eller smør
100 g. dadler (vægt uden sten)
100 g. økologiske usovlede tørrede abrikoser (de brune)
75 g. saltede cashewnødder
75 g. mandler
1/2 tsk. kanel

Kokossukker til at trille kuglerne i. (kokossukker kan købes i helsekostbutikker og større supermarkeder, fra Urtekram evt.)

Fremgangsmåde:
Blend mandler og cashewnødder til lidt groft nøddemel.

Udsten dadlerne.
I en minihakker/foodprocessor kommes kokosolie, dadler og abrikoser. Blend massen til mos.
Bland mosen med nøddemelet og tilsæt kanel.

Tril til kugler, som du ruller i kokossukker.

Opbevar kuglerne på køl i en tætsluttende beholder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar