mandag den 20. marts 2017

Sunde chia-citrus pandekager


Jeg har et crush med citrus i øjeblikket. Det har ellers aldrig tidligere været et hit, faktisk har jeg været mest til søde frugter og mørke bær, men det har altså ændret sig med alderen.

Disse pandekager lavede jeg i morges til mig selv. Jeg har nemlig fridag i dag og tid til at gøre lidt mere ud af min morgenmad.
De blev super lækre synes jeg, og et par stykker mættede rigtig fint, inden dagens motion i skoven.

6 små chia-citrus pandekager (2 pers.)

2 spsk. chiafrø + 8 spsk. vand
1 moset banan
1 tsk. vaniljepulver
1 stort æg
revet skal af en øko. citron
40 g. boghvedemel
et nip salt

kokosolie eller smør til stegning.

Topping:
skyr, kokossirup og revet citronskal

Fremgangsmåde:
Hæld chiafrøene i en skål sammen med vand og vaniljepulver. Lad det trække i 20 min. til massen er geléagtig.

Mos bananen, tilsæt ægget, salt, citronskal og chiablandingen. Pisk det godt sammen.
Vend boghvedemelet i.

Steg små pandekager i kokosolie eller smør.

Top med skyr, kokossirup og citronskal.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar