fredag den 22. december 2017

Coffee & Eat en perle i Kongensgade

Indlægget er IKKE sponsoreret! Anbefalingen skyldes min ærlige begejstring for stedet.

I Kongensgade i Odense ligger en lille (næsten gemt) perle, klemt inde mellem The Body Shop og en smykkebutik. En lille hyggelig og intim café med få borde og huleagtig stemning. Caféen er ejet og bestyret af Anika Krabbe.

Jeg har nydt en kop kaffe og et stykke kage i caféen for et par år siden, og havde faktisk glemt alt om stedet, netop fordi den er nem at overse, indtil jeg i foråret så et skilt foran caféen, hvor de reklamerede med grillede sandwiches.
Jeg købte på daværende tidspunkt en sandwich, pakkede den i min cykelkurv, trillede ned til Åfarten og spiste den dér, i det dejligste solskinsvejr. Den bedste sandwich jeg nogensinde havde smagt og det er blevet til adskillige siden!

Siden hen er familien også blevet introduceret for stedet og det er her vi dropper ind når vi skal have en hurtig frokostsandwich.
Her er lidt for en hver smag i de 10 forskellige sandwiches man kan vælge imellem. Min mands favorit er flæskestegssandwichen, som iflg, stedets ejer, Anika er et kæmpe hit blandt de mandlige gæster.
Jeg selv er vild med sandwichen med kylling, avocado, estragonmayonnaise og pink syltede løg.

Der er tre vegetariske og veganske sandwiches på menuen, og alle sandwiches kan laves i glutenfrit brød.
Jeg har ikke selv smagt det glutenfrie brød, men den konventionelle sandwich, som grilles i et flutés fra bageriet "BRØD" i Vestergade, er seriøst det lækreste bløde brød med knasende sprød skorpe jeg nogensinde har smagt. Sandwichen er stor, og med gavmildt fyld, så man bliver virkelig mæt!

Sandwichene koster 52,- kr. pr. stk., og et par enkelte koster 59,- kr. bl.a. den med flæskesteg og det er en virkelig fair pris for en sandwich af den størrelse og kvalitet!


Fra baren ved vinduet kan livet i Kongensgade betragtes
Her er husets varme chokolade med flødeskum -verdens bedste! med smag af blød og sød mælkechokolade.

Grillet sandwich med kylling, avocado, estragonmayo og pink syltede løg, mmmmm!

Sandwichene er opkaldt efter caféens stamgæster

Kaffekortet og et par andre lækkerier. Vi smagte jordbærmilkshaken i dag, som rent faktisk smagte af jordbær, virkelig lækker!


Mine allerbedste anbefalinger til Coffee & Eat - mit nye stamsted i City.

Kontaktoplysninger:
Coffee & Eat
Kongensgade 2B
5000 Odense C
Tlf. 66113000

Ingen kommentarer:

Send en kommentar